iną wiedzy, której celem jest kształtowanie właściwych warunków pracy. Każda firma oraz przedsiębiorstwo, a także zakład pracy muszą przestrzegać zasad związanych z BHP. Istnieją specjalne firmy, które świadczą usługi z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudniając specjalistów od spraw BHP. Przepisy prawne, które regulują kwestie zachowania bezpieczeństwa oraz higieny w pracy znajdują się w Kodeksie Pracy. Każdy pracodawca oraz pracownik posiada obowiązek przestrzegania zasad BHP. Jednym z podstawowych obowiązków pracowników oraz pracodawców jest posiadanie ważnego szkolenia BHP, którego przeprowadzaniem zajmuje się odpowiednia firma. Bezpieczeństwo i higiena pracy obejmuje także zagadnienia z takich dziedzin, jak ergonomia, medycyna pracy czy też ekonomika pracy.
Internetowe szkolenie BHP
Współcześnie w krajach cywilizowanych dostęp do internetu jest konieczny w wielu aspektach życia. Nic więc dziwnego, że coraz częściej w firmach i przedsiębiorstwach stawia się na rozwiązania zdalne. Wyjątku nie stanowi także firma działająca w branży BHP oferując przedsiębiorcom szkolenia BHP online. Internetowa forma kursu z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy posiada wiele zalet i stanowi atrakcyjną ofertę dla wielu osób. Sam kurs BHP jest przeprowadzany za pośrednictwem specjalnej platformy internetowej, do której mają dostęp uczestnicy szkolenia z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Szkolenie z bezpieczeństwa i higieny pracy online składa się z prezentacji multimedialnych, które zapoznają uczestników kursu z istotnymi informacjami. Na końcu każdej lekcji mogą znajdować się pytania kontrolne, które weryfikują zaznajomienie się z danym materiałem. Jak większość szkoleń BHP, tak i szkolenie online może być połączone z samokształceniem się uczestników. Kurs BHP kończy się zdaniem odpowiedniego egzaminu.
Outsourcing BHP
Jedną z podstawowych usług oferowanych przez firmę zajmującą się branżą BHP jest tak zwany outsourcing BHP. Ta być może dziwnie brzmiąca nazwa oznacza nic innego, jak po prostu usługę kompleksowej obsługi firm w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Outsourcing BHP jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla pracodawców, ponieważ wszelkie sprawy związane z bezpieczeństwem w danym przedsiębiorstwie są przejmowane przez specjalistów do spraw BHP. Głównym celem outsourcingu BHP prowadzonego przez odpowiednią firmą jest zapewnienie kompleksowej obsługi z zakresu bezpieczeństwa w danym przedsiębiorstwie lub zakładzie pracy. Każdy pracodawca musi stosować się do obowiązujących zasad i przepisów BHP, a dzięki skorzystaniu z usługi outsourcingu BHP pracodawca posiada pewność, że jego firma spełnia wszelkie konieczne wymagania pod względem bezpieczeństwa. Istnieje wiele korzyści ze zdecydowania się na usługę outsourcingu BHP, a największą zaletą jest pełen profesjonalizm w obsłudze spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy.
Szkolenia BHP dla pracowników administracyjnych
Każdy pracownik musi posiadać ważne okresowe szkolenie BHP, co wynika bezpośrednio z przepisów prawnych. Zapewnienie pracownikom kursów z bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkiem ciążącym na pracodawcy. Rodzaj szkolenia BHP musi być odpowiednio dopasowany do rodzaju wykonywanej pracy oraz zajmowanego stanowiska. Jednym z kursów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy jest ten skierowany dla pracowników administracyjnych, czyli innymi słowy dla pracowników biurowych. Okres ważności szkolenia BHP dla pracowników administracyjno-biurowych jest najdłuższy, ponieważ wynosi aż sześć lat. Zagrożenia wynikające z pracy biurowej nie są tak częste, jak na przykład w przypadku pracy na budowie, dlatego też ten typ szkolenia BHP posiada najdłuższy okres ważności. Szkolenie BHP dla pracowników administracyjno-biurowych obejmuje także pracowników placówek służby zdrowia, szkół oraz wszelkich innych instytucji oświatowych. Ten rodzaj szkolenia jest przeznaczony również dla pracowników zatrudnionych przy obsłudze monitorów ekranowych.